2020. május 1., péntek

Beszámoló az iskolakertről


Beszámoló az iskolakertről


Az akkreditált képzés anyagát, a pályázatunk feltételeit és a cserébe kapott anyagi és eszmei értékeket ismertettem a tantestülettel. Passzívan az egész tantestület támogatóan viszonyult a kihíváshoz, egyetlen kolléganőt tudtam fellelkesíteni, ő aktívan és tettlegesen is bekapcsolódott az iskolakerti munkákba.
Ahhoz hogy a legtöbb diákot és pedagógust be tudjam vonni, az iskolában gondozott területet felosztottam 8 részre, ebből 3 magas ágyás, 2 rész virágoskert, 2 rész konyhakert, 1 rész beton virágedény. Így minden osztály és osztályfőnök felelős lesz a területéért. Az iskolakert működtetésébe sikerült bevonni a helyi hulladék feldolgozó céget, (Alisca Terra) akitől komposztot kapunk a tavasz folyamán, valamint az iskolai programokba is bekapcsolódnak. A tél folyamán megvalósult projekt az osztályok közt kihirdetett madáretető készítő verseny. A kapott komposztálót összeraktuk, s beüzemeltük.
Az áprilisra tervezett egészségnap meghiúsult, ebbe a tervek szerint az iskolakertet is bevontuk. A konyhakertünk tavaszra fel lett ásva, kedves kolléganőm talajtakarással próbálta menteni a kertet, a hirtelen iskolabezárás miatt, papír és linóleum darabokkal kísérleteztünk. Kevés sikerrel. Az eper így is átvette az uralmat, már meghagyjuk. A nagyobb részét paprikával és paradicsommal ültetem be, (saját készítésű palánta) hogy szeptemberre, legyen mihez nyúlni. (A lecsófőzés hagyomány.) Februárban leandert ültettünk, szépen nőnek, tudom javasolni a magról vetést. Március óta a kertet magam gondozom, öntözöm, ha bármikor kezdődik is az iskola ne kelljen szégyenkezni. Fontos, hogy a vezetés továbbra is elkötelezett, támogató, és értékeli az erőfeszítéseket.

Szekszárd, 2020. 05. 01.
Lehőcz Péter